Hoe gaan wij te werk?

Een asbestinventarisatie bij Asbest-oog verloopt volgens onderstaand 5-stappen plan.

Stap 1: De aanvraag

Via onze website, of via e-mail of telefoon, kan u een offerte aanvragen. Eén van onze experten zal u zo snel mogelijk contacteren.

Stap 2: Het opdrachtformulier

Alvorens ons bezoek vult u een officieel document, een opdrachtformulier in. Dit opdrachtformulier is door OVAM opgesteld en is een verplicht document dat bij het attest moet worden gevoegd.

Stap 3: Het vooronderzoek

De door u bezorgde info, plannen van de woning, facturen van eerder uitgevoerde werken, etc. worden geanalyseerd.

Stap 4: Het plaatsbezoek

Wij plannen samen een moment in om het plaatsbezoek te laten doorgaan. Tijdens het plaatsbezoek wordt de woning en eventuele bijgebouwen onderzocht. Er wordt nagegaan of er asbestverdachte materialen aanwezig zijn. De ADI zal enkele verplichte monsters nemen van asbestverdachte materialen en zal deze monsternamepunten veilig achterlaten

Nadien worden de monsters naar het labo gebracht voor analyse.

Stap 5: Het Asbest-attest

Na ontvangst van de laboresultaten en aan de hand van de gegevens die ingegeven worden in de OVAM database wordt het attest gefinaliseerd. Na ontvangst van de betaling krijgt u het attest toegestuurd.

Daarin vindt u onder andere volgende zaken terug:

  • Alle locaties waar zich asbesthoudend materiaal bevindt
  • De vorm van het aanwezige asbest
  • De toestand van het aanwezig asbest
  • De aanwezige hoeveelheid asbest
  • Een risico-evaluatie van de aanwezige hoeveelheid asbest